Sportowcy mogą pochwalić się lepszą kondycją, zdrowiem i energią witalną. Niezależnie od tego, na jakim poziomie jesteś — amatorskim czy profesjonalnym — możesz być pewny, że sport wniesie do twojego życia wiele radości. Okres treningów może być jednak obarczony licznymi troskami, takimi jak kontuzje. Ból pleców od jazdy na rolkach to powszechny problem, na który składa się wiele czynników. Jak im zaradzić?

Najczęstsze przyczyny bólu od jazdy na rolkach

Jazda na rolkach to niezwykły sport, który mimo wszystko w pewien sposób obciąża stawy i mięśnie. Nie zalicza się on do grona sportów szczególnie kontuzjogennych, jednak w dalszym ciągu należy spodziewać się, że jego uprawianie może powodować dyskomfort. 

Najpoważniejszym czynnikiem powodującym ból są upadki, towarzyszące najczęściej na samym początku przygody z jazdą. Każda przewrotka naraża cię na kontuzję — szczególnie wtedy, gdy jeździsz bez ochraniaczy. Podstawową zasadą przed włożeniem rolek jest osłonięcie newralgicznych punktów, takich jak głowa, nadgarstki i kolana. 

Po drugie — istnieje ryzyko, że w trakcie nauki wyrobisz nieprawidłowe nawyki, które będą powodować przeciążenia mięśni i stawów. Warto poświęcić maksymalną ilość czasu, by poznać prawidłową technikę poruszania się. Nie bój się zapytać o radę osoby, która opanowała jazdę na rolkach — w takich sprawach nie warto zdawać się na metodę prób i błędów.

Ostatnim, choć równie powszechnym czynnikiem powodującym ból od jazdy na rolkach, jest nieprawidłowy dobór sprzętu. Jazda w niedopasowanych, źle ustawionych rolkach, zabiera całą przyjemność z jazdy, a dodatkowo naraża cię na nieprzyjemne odczucia. Jeśli rozważasz rozpoczęcie nauki i chcesz, aby ten proces przebiegał możliwie efektywnie, rozważ zakup droższego, choć lepszego jakościowo sprzętu.

Co oznacza ból pleców od jazdy na rolkach?

Ból pleców od jazdy na rolkach może oznaczać nieprawidłową postawę podczas poruszania się. Najprawdopodobniej twoje ciało jest zbyt statyczne — spięta postawa nie sprzyja rozwojowi. Nie znaczy to, że twoja technika powinna być chaotyczna i przesadnie wyluzowana. Zadbaj o to, by twoje plecy były naturalnie wygięte, a mięśnie odpowiednio rozluźnione.

Przed każdym treningiem — także przed jazdą na rolkach — powinieneś zadbać o właściwą rozgrzewkę. Prawidłowa rozgrzewka zmniejsza ryzyko kontuzji, a tym samym sprawia, że każda jazda będzie przebiegać efektywniej. Mięśnie pleców i brzucha pracują podczas jazdy bardzo intensywnie, dlatego w przerwie od jazdy na rolkach możesz przygotować zestaw ćwiczeń mających na celu ich wzmocnienie. 

Pamiętaj, że sygnały, które przesyła twój organizm, nie powinny być ignorowane. Jeśli zmagasz się z bólem — przerwij trening i znajdź przyczynę dyskomfortu. Podążaj za sygnałami, a z czasem znajdziesz złoty środek i będziesz w stanie czerpać sto procent radości z niezwykłego sportu, jakim jest jazda na rolkach. Bądź cierpliwy i nie zrażaj się powolnym progresem — z czasem osiągniesz swoje cele.

Write A Comment